חדשות הבצפר

כשיועצת תקשורת מתלמדת
ויוצר וידאו (וידאורייטר) חוברים לעשות אייטם

איך עושים אייטם בבצפר?

אפשר לבד ולעיתים גם בשת"פ!
הסטודטים בקורס תקשורת, יחסי ציבור ודוברות קבלו משימה ראשונה מסוגה במתכונתו המחודשת של הקורס – ליזום ראיון עם אישיות בתחום ההתמחות שלהם במטרה להוציא ממנה כותרת ועדיפות לכזו שתיצור באז. התרגיל שניתן לקורס: יש לכם חודש וטיפ טיפה למצוא מרואיין מעניין בתחום ההתמחות שלכם, לבצע תחקיר, לתכנן שאלות, להפגש איתו, לצלם, לערוך כתבה.

במקביל, הסטודנטים בקורס וידאורייטינג קבלו את חומרי הגלם, והתבקשו להפעיל הרבה חשיבה, יצירתיות ואת תוכנת פרמייר. האתגר היה לקחת חומרי גלם שצולמו באופן חובבני ולערוך מהם סרטון שכולם ירצו לשתף ברשתות החברתיות. זאת במטרה לתרגל כיצד מספרים סיפור ומעבירים מסר טוב ואפקטיבי בוידיאו, ואיך משתמשים בחומרים קיימים ליצירת משהו חדש.

למה זה חשוב?

לא משנה כמה נלמד את הסטודנטים בכיתה, בסופו של דבר מה שקובע הם החומרים שהסטודנטים נפגשים איתם בעבודה שלאחר הלימודים בבצפר. ואלה, לא תמיד יהיו חומרים שהם צילמו בעצמם, או שהם בהכרח היו שותפים להם, דבר שיחייב אותם להתמודד עם דברים שאי אפשר להתכונן אליהם באמת. אבל ההתמודדות היא חלק מהלמידה אומרת גיתית בראון מנהלת מסלול וידאורייטינג העוסק בהכנת הסטודנטים לעולם הקריאטייב בדיגיטל-וידאו. צריך לזכור שהיום חברות רבות, שלא לדבר על מותגים, מדברים עם העולם באמצעות סרטונים ורמת הטכניקה והיצירתיות הולכות ומתחדדות ובוודאי שחייבים לדעת איך להעביר מסר במינימום זמן. יש תהליך מתמיד של שיפורים ושינויים שצריך להתמודד איתם. זו הייתה אחת הדרכים החשובות להפגיש את הסטודנטים עם "צרכים אובייטיביים" – במקרה הזה, של קורס תקשורת יחסי ציבור ודוברות ומצד שני לתת לסטודנטים את החופש להחליט כיצד הדברים יראו ויתקבלו. זו עבודה אחת מתוך עשרות מטלות ועבודות שהסטודנטים נדרשים להתמודד איתן במהלך הקורס מוסיפה גיתית.

כשהטלנו את המשימה על הסטודנטים היה ברור שזו משימה מאוד קשה אבל חשוב לזכור שהאג'נדה של הבצפר היא להכין את הסטודנטים לעולם האמיתי ולהפגיש אותם עם כל המורכביות שזה אומר. אנחנו לא רק שולחים אותם לעשות דברים שלא ממש התמודדו איתם קודם, אלא גם מצפים מהם לשתף פעולה עם אנשים אחרים כחלק מהעשייה שלהם. במקרה הזה, כקבוצת סטודנטים שנדרש מהם שיתוף פעולה בינם לבין עצמם ללא היכרות מוקדמת, וגם כקבוצה הפועלת מול סטודנטים אחרים ובסוף הדרך גם להביא תוצר טוב שניתן לעבוד איתו. כל אלה תחומים בזמן והציפיות מאוד גבוהות! אומר תומר רוטליין מנהל מסלול תקשורת, יחסי ציבור ודוברות.

על ההנחיה המקצועית

שני מנהלי הקורסים מסכימים על שני כללים חשובים: הראשון הוא שמאוד חשוב לתת לסטודנטים את המקום שלהם בכל מה שקשור ליצירתיות. "זה לא אומר שאנחנו כלל לא מתערבים, אבל חשוב לנו שהם יביאו את עצמם לתוך העבודה וירגישו שלמים איתה" מדגישה גיתית. הכלל השני הוא שמירה על רמה מקצועית גבוהה וזה אומר שלאורך כל התרגיל צוות המרצים מפקח שהמטרה לא הולכת לאיבוד. "אנחנו בודקים שהקווים המרכזיים נשמרים" אומר תומר אבל מעבר לזה -נותנים את חופש הפעולה והיוזמה עד להשלמת התרגילים ומצפים לרצינות בעבודה מפני שזה תיק העבודות שלהם והנראות שלנו!

 

עבודות הסטודנטים:

 

הראיון עם: עומר מילר, יזם ושף.
הגישו מקורס יח"צ: מעיין גוטליב, הודיה סיידוף, יובל מיארה.
ערכה: הלה ארץ קדושה, מרצה בקורס וידאורייטינג.

 

הראיון עם: טל קלאי (טלולה בונט).
הגישו מקורס יח"צ: דני מור, אור מיכאל, מאי ינקו.
ערכה: רותם שבתאי, סטודנטית בקורס וידאורייטינג.
צילום וסאונד: דימה קרמר.

 

הראיון עם: חדיג'ה דסוקי, סטייליסטית ובלוגרית אופנה.
הגישו מקורס יח"צ: קארין הבר, רגינה גיזר, מוניק ברנר, יובל מלוקה.
ערך: לירן שחר, סטודנט בקורס וידאורייטינג.

 

הראיון עם: יובל שטייניץ, שר האנרגיה.
הגישו מקורס יח"צ: דנה איוון, דני שלומי, בן יעקב.
ערך: ספיר חזי, סטודנט בקורס וידאורייטינג.

 

הראיון עם: ערן פסטרנק, מנכ"ל בית ההשקעות "פסטרנק-שהם".
הגישו מקורס יח"צ: מושיק מרציאנו, שלומי נחמיאס, נורא ביאטרה.
ערך: עידן זיו, סטודנט בקורס וידאורייטינג.

 

הראיון עם: ליאת לוי-קופל, העורכת הראשית של גוסטייל.
הגישו מקורס יח"צ: מאשה בויקו, אלעד הופמן, אמילי עבודגה.
ערך: יואב אסא, סטודנט בקורס וידאורייטינג.

 

Be Sociable, Share!