הפתרון המושלם לפרסום בווטסאפ \ יוסי פרנקל

 

 

יוסי פרנקל, יזם חרדי בן 30 מבני ברק, ישב וחשב כיצד ניתן לפנות לצרכן החרדי בדרך חדשה ושונה, הוא חיפש פלטפורמה פרסומית שתתקבל באהדה על ידי הקהל, וגם- שתבטא איזושהי הדדיות בין הרווחים שמשרדי הפרסום עושים – כמי שדואגים לתווך לו מסרים באופן אקטיבי – לבין תמורה הולמת לזמן, לריכוז ולתשומת הלב שהוא מפנה לפרסומת – ואז הגיעה וואצאפ.

 

"הסצנה החרדית בוואצאפ היא חסרת תקדים", פותח פרנקל ברקע כללי, "אפליקציית המסרים הפכה לכלי שימושי מאוד, חרדים רבים המחזיק ברשותם סמארטפון, כולל המכשירים המכונים "שמורים", מחובר לוואצאפ ולעשרות קבוצות שהפכו לזירה בה הכל, אבל הכל, מתרחש. החדשות והנייעס, עדכוני התנועה, ניתוח כלכלי, תחזיות, גיוס כספים, צדקה, דברי תורה, ובעצם מה לא, ניתן לומר שנקודת הממשק העיקרית ולפעמים היחידה של הציבור החרדי עם הדיגיטל מתרחש בוואצאפ". ואז, החליט פרנקל לרתום את האפליקציה הפופולארית לצרכיו: "וואצאפ הפך לערוץ תקשורת מרכזי אצל הרבה מאד אנשים, ואנחנו יכולים לנצל אותה לצורך חשוב נוסף, שעדיין לא נוצל". כך למעשה קמה "פרסום שווה".

 

הרעיון מחולק לשניים: פרסום מעורר ענין ומשתדל לתגמל בקבוצות, ולראשונה – פרסום בוואצאפ האישי. הוא מציע לאנשים להצטרף לאליו, ולהסכים לקבל פרסומות בוואצאפ האישי עליה יקבלו תמורה וערך מוסף. או לצרף את המפרסם לקבוצה כ"אחד מהחבר'ה" ולקבל פרסומות בצורת פעילות מעניינת ומתגמלת. מאידך, הוא פונה למפרסמים ומציע להם עסקה שקשה לסרב: בואו לפרסם לאנשים שביקשו לצרוך את הפרסומת, ומקבלים אותה ברצון למקום הכי אישי שלהם- הנייד האישי.

 

ואיך זה קורה? החברה מקבלת מכל מפרסם חוץ מהסכום על הקמפיין, גם מוצר או תמורה גבוהה שתוגרל בין המנויים שקיבלו את הפרסומות באישי, או שתתגמל חברי קבוצה מסוימת שתזכה בפעילות. "אני רואה במודל החדש שהתחלנו בו באופן צנוע וממוקד – חוץ מאפקטיביות מרובה -גם סוג של מהפיכה חברתית, הייתי קורא לזה 'פרסום חברתי'", הוא מסביר, "כל החלוקה בה המפרסמים ומשרדי הפרסום מרוויחים על פרסומות שהקהל לא תמיד מעוניין בכלל לקבל היא לא הגיונית. הקהל הינו חלק נוסף במשולש השיווק של המוצר וגם לו מגיע להיות מתוגמל ממה שגוזל כל כך הרבה מתשומת לבו, זה חובה שמשרד הפרסום ירוויח, אבל הי, יש גם צד שני, הצרכנים הם חלק לא מבוטל בגלגל הענק הזה".

 

"לסיכום", אומר פרנקל, "אנחנו מתמקדים בתחום שאנחנו הכי טובים בו, פרסומות בוואצאפ, עשינו כבר קמפיינים למספר חברות מכובדות מאד, חלקם פשוטים כמו הפצת פרסומת רגילה בתפוצה מאד נרחבת של מאות קבוצות בוואצאפ ואלפי מנויים באישי, אבל סגנון הפרסומות שאנחנו הכי אוהבים לעשות מתמקד בקמפיינים מעוררי ענין ושיח שגם מתגמלים את מקבלי הפרסומות ומעוררים אותם לקבל את הפרסומת ולהיות מעורבים בה רגשית".

 

אתר האינטרנט של "פרסום שווה" www.pirsumshave.com

 

יוסי פרנקל בוגר מחזור 7 בשלוחה החרדית של הבצפר

 

 

 

לקריאת כתבות נוספות:

 

על שולחן המנהל \ איתן דובקין

 

מה הקשר בין כוסות לבין השראה \ גרשון רוזנפלד

 

בואו נדבר על החלומות שלכם \ שושי סירקיס

 

כותב למגרה \ ישראל אדלר