הבצפר ומגזין טיים אאוט חוגגים 80 לנמל תל אביב

הבריף:

עיצוב תמונת שער למגזין טיים אאוט לכבוד חגיגות ה-80 לנמל תל אביב

לכבוד חגיגות ה-80 לנמל תל אביב, טיים אאוט והנמל הזמינו אותנו לעצב שער חגיגי עבור המגזין. לכבוד הפרויקט יצרנו צוותי קריאייטיב המשלבים סטודנטים מקורסי ארט-דיירקשן וקופירייטינג. לפניכם 15 שערים מעוצבים, פרי מוחם היצירתי של הסטודנטים שלנו:

 

עבודות הסטודנטים:

השערים של נעמה ליאור ורוסלן מוגר-
בחרנו להראות את "הבוקר שאחרי", והשתמשנו בסמל מובהק אחר שבשבילנו מייצג את נמל תל-אביב – דק העץ. צילמנו את הדק כאשר ברקע רואים את הים ואת החכה של הדייג, לאחר חגיגות ה-80 שנערכו בלילה. רצינו להציג בצורה קצת הומוריסטית, שאפילו האיש שמודפס על הדק חגג אתמול בלילה.

הנמל הוא אחד מסמליה היפים והחשובים של העיר תל אביב ולכן חגיגות ה-80 הן ציון דרך משמעותי. רצינו לתת למתבונן ביצירה את האפשרות לדמיין לבד מה התרחש בחגיגות המיוחדות והגדולות הללו ועזרנו לו על ידי זריקת מספר רמזים. על מנת להמחיש שהחגיגות אכן התרחשו בנמל, בחרנו בתור "קנווס" את פתח הביוב הישן – חדש, החלפנו את המספר הסידורי הרגיל אשר מוטבע על המתכת החלודה במספר 80 ובברכת "מזל טוב".

 

השער של ישר לוי ונגה סולומון-
"קולאז' התמונות המודרני בעיגול הצבעוני פורץ החוצה ובכך מייצג את ההתקדמות וההתפתחות של נמל תל אביב לכל הכיוונים. הספרה שמונה מוצגת בצורתה הקלאסית ובתוכה מסודרות תמונות ישנות של הנמל כמעין חומה המייצגת את העבר, זה שבזכותו אנו זוכים ליהנות מהנמל היום. החיתוכים בצבעי פסטל משרים אווירת יום הולדת ומסמלים חגיגה בסגנון שנות ה-80.

כמו כן, רצינו להתייחס גם לדואליות שבין קונסרבטיביות לליברליזם – שכל אחד בעיר יוכל להתחבר אליה מתוך ההשקפה שאנשים פה בערך מתחלקים לשניים, אלו שמקדשים את הישן ואלו שחוגגים את החדש. הכלים האומנותיים בקולאז' הן תמונות המייצגות את העבר לעומת ההווה, ואת התרבות והמגוון של הזמנים, האנשים והאדריכלות שהשתנו בנוף. בנוסף, השתמשנו בפלטת צבעים של לוגו עיריית תל אביב המייצגת את תל אביב ואת מגוון התרבויות והדעות שפורצות היום לעומת המסורתיות של העבר".

 

השערעם של אשר וכיל, סתיו שוגר, יהל אזובל, דרור ניב ושי הרשקוביץ-
"חשבנו על דרך בה נוכל לבטא מצד אחד את האופי העכשווי של הנמל, צעיר דינמי ותוסס, אך גם את הצד ההיסטורי שלו והתפקיד החשוב שהוא מילא בהיסטוריה של בניית המדינה (החליף את נמל יפו). הכלי האומנותי שבחרנו הוא הרעיון חיבור בין עולמות – חיבור של עבר עם הווה וחיבור של סבלות יום יומית בנמל בעבר עם הכנות למסיבה כיום. מקור הדימויים הוא ממסיבה עכשווית בת זמנינו, כאילו אנשי הנמל המקוריים נוסעים בזמן ובאים לחגוג אתנו את חגיגות השמונים לנמל שלהם, שלנו".

 

"חשבנו על דרך שבה נציג אלמנט צעיר אבל כזה שמלמד או מקרין על המקום המיוחד שעליו אנחנו מדברים – הנמל. אז מצד אחד פוזה צעירה וקצת חצופה אבל מצד שני אלמנט שנותן הקשר של מקום לאותה רוח צעירה. כך נוצרת אצל הצופה תחושה שהמקום מקבל את הלך הרוח השובב. החיבור הוא לא טריוויאלי ולכן הוא מעניין. הדימוי של העוגן הוא במהותו ובייעודו ייצוג וסמל של הנמל כמקום היסטורי לעגינה של ספינות הפורקות סחורה. לצידו מופיע הדימוי של הלשון, שמשמש כסמל לצעירות, שובבות וקלילות, המאפיינים את הצד התוסס והדינמי של הנמל כיום".

 

השער של איתמר שר, רועי אפלבון ומתן קוריאט-
"זו יצירה בלי התחכמויות. ביום הולדת מגישים עוגה וזו עוד סיבה למסיבה. בחרנו דווקא בטכניקה של איור כאמצעי להעברת המסר כי היא מתקשרת ליַלדוּת ולהזמנות למסיבת יום ההולדת. הבחירה להציג את הקרוסלה באזור הצפוני של הנמל, נבעה מהרצון להציג אלמנט בולט בשטח אך גם כזה שמדגיש את ההיסטוריה שבנמל".

 

השער של אוראל קנפו, יניב בן דוד ועדן בר-
"בחרנו להציג את הדימוי בצורה הזאת מכיוון שלדעתנו הנמל הוא אמנם אבן תרבות בתל אביב, אך פונה בעיקר לאנשים מחוץ לתל אביב שבאים לקניות, לבילויים בשבתות ולחגוג במועדונים. ההרגשה שלנו הייתה שכל תל אביבי בגילנו שיקבל הזמנה לחגוג 80 שנה לנמל ירגיש לא שייך ובמהרה ההזמנה תהפוך לדף קססה מקופל בכיס. בנוסף, לדעתנו העיצוב הזה מושך את העין, וזו הדרך היחידה שתגרום לצעירים לקרוא את המלל בהזמנה. לשם המחשה של הרעיון השתמשנו בתצלום של נמל, בשאריות קנאביס, ולאחר מכן ערכנו את התמונה עד לקבלת מראה אותנטי של הזמנה שנמעכה בכיס".

 

השערים של מאי אזולאי, רוסלן מוגר, דביר שסטל ואליס ברוקלין-
"חשבנו על הנמל כאיש מבוגר בן 80, עם עור מקומט, ובחרנו חתיכה מסוימת של עור שבמבט חטוף תיראה כמו גלים של ים. הקעקוע הגיע מתוך אסוציאציה שעלתה לנו בראש שהנמל הוא time-less, הוא גם מגניב ומשתדרג כל הזמן אבל הוא גם פיסה היסטורית. העוגן בשביל כולנו היה סמל חזק לנמל, לימאים ובכלל. סמל קלאסי שיש צעירים שעושים אותו גם היום".

 

"כאן בחרנו ללכת עם קטע מהשיר של לאה גולדברג שמספר על הנמל. בעיקר משך אותנו המשפט "אלף ידיים פורקות ובונות", חיפשנו איך להביא את זה אלינו, אל הצעירים, אל החגיגות, אל המסיבה. רצינו שהוויז'ואל יהיה "צעיר" ו"חדשני" לעומת השיר ה"קלאסי" וה"ישן". בחרנו ללכת על דימוי של קהל גדול שמרים ידיים בשיא המסיבה ולחבר את הישן והחדש בצורה הזאת".

 

השערים של הילה גרינברג ווילי ולט-
עבודה זו בעצם ׳משתלבת׳ עם השילוט הקיים בנמל באמת, אך במקום שילוט הכוונה רגיל, השלט ׳מכוון׳ לחגיגות ה-80 של נמל תל אביב. האירוע הוא כ״כ מיוחד ויוצא דופן שאפילו השלט של השירותים רוצה להצטרף למסיבה

.

 

השער של הילה גרינברג וילי ולט-
"העבודה שלנו מכילה אלמנטים שבונים את הספרה 8 ומרכיבים בעצם את האישיות של הנמל. אלו אלמנטים אשר מסמלים קיץ וכיף וניתן למצוא אותם ברחבי הנמל כמו גלידה, מסלולי אופניים (וכמובן אופניים), משקפי שמש, והמכסים הייחודים של הביוב שנמצאים אך ורק בנמל תל אביב. הקופי שלנו קצר וקולע – מעביר את המסר חד וברור: נמל תל אביב חוגג 80, והשתמשנו בצבעי קיץ שמחים כדי להעביר את המסר בצורה ברורה יותר".

 

השער של דניאל אמריק-
"רציתי להציג את חגיגות ה-80 בצורה כזאת מכיוון שכך חשבתי שאצליח להעביר את אווירת החגיגות יחד עם גאווה ישראלית עכשווית, החיבור בין כל העם ועדיין להשאיר את התחושה ההיסטורית".

 

השער של ורה אבן-טוב-
"בחרתי להציג את חגיגות ה- 80 של הנמל בצורה של "סטורי" כי זה הדרך הכי פופולרית נכון להיום בקרב צעירים לשתף ברשתות חברתיות את החגיגות שלהם, בין אם זה יום הולדת, חתונה, או כל אירוע אחר שעובר עליהם ביומיום. בחרתי להציג תמונה ישנה של הנמל עם תמונה חדשה שאני צילמתי והצגה של תמונה זו בתור "סטורי" בשילוב אייקונים המזוהים עם האפליקציה. לדעתי זה מראה שאומנם הנמל מאוד מאוד מבוגר, אך יש בו גם צד צעיר ומעניין. השתמשתי בתמונה ישנה של הרציף משנת 1938 שמצאתי בארכיון של הנמל, וצילמתי את התמונה של הרציף מאותו מיקום בו צולמה התמונה הישנה".

 

השער של דניאל אמריק, לידור גבעולי ורז גבאי-
"בחרנו להציג את חגיגות ה80 בצורה הזו מכיוון שחשבנו שכך נצליח להעביר את אווירת החגיגות יחד עם התחושה ההיסטורית בצורה הטובה ביותר. השתמשנו באהבת המולדת ועוז רוח בתור כלים אומנותיים, ולקחנו את הדימוי מסרט/ספר מיתולוגי על חבר'ה שהקיפו את העולם ב-80 יום".

 

 

פה מתחילים איתנו