פרויקט ראיונות אישיים – שיתוף פעולה בין קורס יח"צ וקורס יוצרי וידאו

הבריף:

ליזום ראיון עם אישיות, במטרה להוציא ממנה כותרת ועדיפות לכזו שתיצור באזז

הסטודטים בקורס תקשורת, יחסי ציבור ודוברות קיבלו משימה ראשונה מסוגה במתכונתו המחודשת של הקורס – ליזום ראיון עם אישיות בתחום ההתמחות שלהם במטרה להוציא ממנה כותרת ועדיפות לכזו שתיצור באזז. התרגיל שניתן לקורס: יש לכם חודש וטיפ טיפה למצוא מרואיין מעניין בתחום ההתמחות שלכם, לבצע תחקיר, לתכנן שאלות, להפגש איתו, לצלם, לערוך כתבה.

במקביל, הסטודנטים בקורס יוצרי וידאו קבלו את חומרי הגלם, והתבקשו להפעיל הרבה חשיבה, יצירתיות ואת תוכנת פרמייר. האתגר היה לקחת חומרי גלם שצולמו באופן חובבני ולערוך מהם סרטון ויראלי. זאת במטרה לתרגל כיצד מספרים סיפור ומעבירים מסר טוב ואפקטיבי בוידיאו, ואיך משתמשים בחומרים קיימים ליצירת משהו חדש.

הראיון עם: עומר מילר, יזם ושף.
הגישו מקורס יח"צ: מעיין גוטליב, הודיה סיידוף, יובל מיארה.
ערכה: הלה ארץ קדושה, מרצה בקורס יוצרי וידאו.

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=10160370818585613

למה זה חשוב?

לא משנה כמה נלמד את הסטודנטים בכיתה, בסופו של דבר מה שקובע הם החומרים שהסטודנטים נפגשים איתם בעבודה שלאחר הלימודים בבצפר. ואלה, לא תמיד יהיו חומרים שהם צילמו בעצמם, או שהם בהכרח היו שותפים להם, דבר שיחייב אותם להתמודד עם דברים שאי אפשר להתכונן אליהם באמת. אבל ההתמודדות היא חלק מהלמידה אומרת גיתית בראון מנהלת מסלול יוצרי וידאו העוסק בהכנת הסטודנטים לעולם הקריאטייב בדיגיטל-וידאו. צריך לזכור שהיום חברות רבות, שלא לדבר על מותגים, מדברים עם העולם באמצעות סרטונים ורמת הטכניקה והיצירתיות הולכות ומתחדדות ובוודאי שחייבים לדעת איך להעביר מסר במינימום זמן. יש תהליך מתמיד של שיפורים ושינויים שצריך להתמודד איתם. זו הייתה אחת הדרכים החשובות להפגיש את הסטודנטים עם "צרכים אובייטיביים" – במקרה הזה, של קורס תקשורת יחסי ציבור ודוברות ומצד שני לתת לסטודנטים את החופש להחליט כיצד הדברים יראו ויתקבלו. זו עבודה אחת מתוך עשרות מטלות ועבודות שהסטודנטים נדרשים להתמודד איתן במהלך הקורס מוסיפה גיתית.

הראיון עם: טל קלאי (טלולה בונט).
הגישו מקורס יח"צ: דני מור, אור מיכאל, מאי ינקו.
ערכה: רותם שבתאי, סטודנטית בקורס יוצרי וידאו.
צילום וסאונד: דימה קרמר.

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1901474813210220

 

כשהטלנו את המשימה על הסטודנטים היה ברור שזו משימה מאוד קשה אבל חשוב לזכור שהאג'נדה של הבצפר היא להכין את הסטודנטים לעולם האמיתי ולהפגיש אותם עם כל המורכביות שזה אומר. אנחנו לא רק שולחים אותם לעשות דברים שלא ממש התמודדו איתם קודם, אלא גם מצפים מהם לשתף פעולה עם אנשים אחרים כחלק מהעשייה שלהם. במקרה הזה, כקבוצת סטודנטים שנדרש מהם שיתוף פעולה בינם לבין עצמם ללא היכרות מוקדמת, וגם כקבוצה הפועלת מול סטודנטים אחרים ובסוף הדרך גם להביא תוצר טוב שניתן לעבוד איתו. כל אלה תחומים בזמן והציפיות מאוד גבוהות! אומר תומר רוטליין מנהל מסלול תקשורת, יחסי ציבור ודוברות.

 

הראיון עם: חדיג'ה דסוקי, סטייליסטית ובלוגרית אופנה.
הגישו מקורס יח"צ: קארין הבר, רגינה גיזר, מוניק ברנר, יובל מלוקה.
ערך: לירן שחר, סטודנט בקורס יוצרי וידאו.

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=10160366925120613

 

על ההנחיה המקצועית

שני מנהלי הקורסים מסכימים על שני כללים חשובים: הראשון הוא שמאוד חשוב לתת לסטודנטים את המקום שלהם בכל מה שקשור ליצירתיות. "זה לא אומר שאנחנו כלל לא מתערבים, אבל חשוב לנו שהם יביאו את עצמם לתוך העבודה וירגישו שלמים איתה" מדגישה גיתית. הכלל השני הוא שמירה על רמה מקצועית גבוהה וזה אומר שלאורך כל התרגיל צוות המרצים מפקח שהמטרה לא הולכת לאיבוד. "אנחנו בודקים שהקווים המרכזיים נשמרים" אומר תומר אבל מעבר לזה -נותנים את חופש הפעולה והיוזמה עד להשלמת התרגילים ומצפים לרצינות בעבודה מפני שזה תיק העבודות שלהם והנראות שלנו!

 

הראיון עם: יובל שטייניץ, שר האנרגיה.
הגישו מקורס יח"צ: דנה איוון, דני שלומי, בן יעקב.
ערך: ספיר חזי, סטודנט בקורס יוצרי וידאו.

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1869001173124251

 

הראיון עם: ערן פסטרנק, מנכ"ל בית ההשקעות "פסטרנק-שהם".
הגישו מקורס יח"צ: מושיק מרציאנו, שלומי נחמיאס, נורא ביאטרה.
ערך: עידן זיו, סטודנט בקורס יוצרי וידאו.

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1877818938909141

 

הראיון עם: ליאת לוי-קופל, העורכת הראשית של גוסטייל.
הגישו מקורס יח"צ: מאשה בויקו, אלעד הופמן, אמילי עבודגה.
ערך: יואב אסא, סטודנט בקורס יוצרי וידאו.

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1877818738909161

 


פה מתחילים איתנו