תקשורת יחסי ציבור ודוברות

מהפכת הדיגיטל הפכה את מקצוע יחסי הציבור לכלי המרכזי בקידום השיווקי והתקשורתי של מותגים, חברות ועסקים פרטיים. מקצוע יחסי הציבור הפך הלכה למעשה, לניהול כל התקשורת של המותג או החברה, במדיה הכתובה, במדיה האלקטרונית (רדיו טלויזיה) ובמדיה הדיגיטלית (רשתות חברתיות, תוכן באינטרנט, בלוגוספירה וכיו"ב).

בקורס תלמדו לנהל במקצועיות, עמדות ורגשות של הציבור ביחס למותג/תאגיד/חברה/אדם בכל הזירות התקשורתיות. במהלכו תפעלו בזירות אלו ותתרגלו עבודה עם כל כלי התקשורת. בסיום הקורס תקבלו תעודת הסמכה ותתנסו בעבודת הגמר בפרויקטים של לקוחות אמיתיים, אשר יעידו על נסיונכם המעשי ויסייעו לכם בקבלה לעבודה בתחום.

בעלי עסקים / יוזמות / אתרי אינטרנט ועוד, יוכלו להשתמש בתרגילי הקורס על מנת לקדם את הפעילות השיווקית של עסקיהם, תוך ליווי אישי מקצועי של המרצים בתחומים השונים.

כחלק מראיה רחבה של עולם הפרסום והשיווק, יתבצעו בקורס תרגולים ושיתופי פעולה עם מסלולי הלימוד האחרים במטרה להרחיב את ניסיונכם המעשי בעבודה משולבת.

 

מה לומדים?

 

כתיבה עיתונאית ועריכת תוכן:

המפגש הראשון של הסטודנטים עם סביבת העבודה של איש יחסי הציבור. לב ליבה של פעילות איש יחסי הציבור – העברת מסרים כתובים בשפה מקצועית במטרה להשפיע ולהניע לפעולה. בפרק זה נלמדים עקרונות הכתיבה העיתונאית: כתיבת טורים, ידיעות, כתבות וראיונות ומתורגלות טכניקות שונות לשימושי אינפורמציה בתקשורת ההמונים.

טעימה מן הנושאים בפרק זה:
* כתיבה עיתונאית
* כתיבה ליחסי ציבור
* כותרת טובה
* ניהול בלוג

 

ניהול השיווק, אסטרטגיה וניהול תדמית:

פרק זה מפגיש את הסטודנטים עם עולם השיווק החדש, בו אנשי יחסי הציבור הם המחליטים כיצד המותג יראה בתקשורת, ומה אנשים ירגישו כלפיו.
הלימודים כוללים מודלים חדשניים להפצת אינפורמציה שיווקית, טכניקות של בניית מסרים, פסיכולוגיה של ההמונים, איתור וזיהוי קהלי מטרה, התנסות בבניית אסטרטגיות שיווקיות, קריאייטיב, ומגוון כלים הכרחיים לשימושו של איש יחסי הציבור והפרסום.

טעימה מן הנושאים בפרק זה:
* מבוא לשיווק
* שיווק ופסיכולוגיה
* סדנת קריאייטיב
* טקטיקות בשיווק
* תורת יחסי הציבור
* שיווק גרילה
* לוחמה פסיכולוגית
* בניית תוכניות אסטרטגיות

 

ניהול יחסי ציבור ומוניטין ברשתות חברתיות:

אנשי יחסי ציבור אחראיים לניהול ולהתוויית האסטרטגיה עבור מספר לקוחות, בזירות רבות במקביל- פייסבוק, אינסטגרם, לינקטאין, יוטיוב וטוויטר .
פרק זה כולל שני חלקים: חלק ניהולי – תדמיתי, בו הסטודנטים יתנסו בניהול זירות דיגיטליות מרובות, תוך בניית תוכניות עבודה מפורטות, הבניית אסטרטגיות ושיטות פעולה, כתיבת חומרים והפצתם ברשתות החברתיות.
וחלק טכני, העוסק בלימוד והפעלת הפונקציות הטכניות של רשתות חברתיות, הקמה וניהול של דפי נחיתה, אתרי אינטרנט ועוד.

טעימה מן הנושאים בפרק זה:
* פייסבוק
* ניהול ערוץ יוטיוב
* ניהול בלינקדאין
* ניהול אינסטגרם

 

שפת התקשורת:

אנשי יחסי ציבור נדרשים להנחות דמויות שונות כיצד להופיע בתקשורת, לעיתים לראיין ולהתראיין בעצמם. בפרק זה הסטודנטים לומדים ומתאמנים בצילום, טכניקות בשאילת שאלות, עמידה מול מצלמה, לומדים עקרונות בסטיילינג, איפור ושיער ומגוון טכניקות בהעברת מסר ויזואלי.

טעימה מן הנושאים בפרק זה:
* סדנת ראיון
* פרזנטציה
* סטיילינג
* צילום

 

 

 

 

תומר רוטליין

תומר רוטליין
ראש קורס תקשורת, יחסי ציבור ודוברות
יועץ תקשורת, מרצה לשיווק, יחסי ציבור, תקשורת בינאישית וחינוך.
בעל תואר שני במנהל ומדיניות חינוך (אונ' ת"א), מתמחה בשיווק מוסדות אקדמיים. בעל תואר ראשון בתקשורת וקולנוע ותעודת מורה מוסמך בכיר של משרד החינוך.
מרצה לשיווק ויחסי ציבור במכללות ויועץ שיווקי לחברות בתחום האינטרנט וניו מדיה.
מרצה בכיר בבי"ס להדרכה ופיקוד בחיל הים. במסגרת חיל הים פיתח שיטות הדרכה חדשניות בנושא תקשורת בינאישית ובתחום עבודה מול קהל.
מפתח תיאוריות מחקר בשיווק ובהשפעה באמצעות תקשורת המונים.

מישל קרמרמן

מישל קרמרמן דקל תמונה

בעלת תואר ראשון בקולנוע וייעוץ חינוכי מאוניברסיטת תל אביב ולימודי תעודה בתקשורת ועיתונאות מאוניברסיטת בר אילן. כיהנה כמנכ"לית ועורכת ראשית של רדיו אקו FM 99, מנהלת מותג וקריאייטיב בערוץ 10, סמנכ"לית שיווק בזכיינית רשת וכמנהלת קיראייטיב בכירה בפרסום ראובני-פרידן ובטמיר-כהן. קרמרמן מרצה לשיווק ומיתוג באוניברסיטת אריאל.
חברה בוועדות המשנה: ועדת גלי צה"ל, ועדת דיגיטציה, חדשנות וטכנולוגיה, ועדת תוכן והוועדה לפיקוח על פעילותה של היחידה המסחרית

שירה אימרגליק

שירה אימרגליק

שירה אימרגליק,מנכ"ל משותף ב TES – מומחים בתקשורת המונים, חברה לייעוץ אטרטגי, וניהול משברים המובילה בתחום מיומנויות התקשורת.  שימשה במשך 11 שנים עיתונאית ותחקירנית בעיתון מעריב . במקביל שמשה כמרצה אורחת בנושאי תקשורת שונים באוניברסיטת תל אביב, בר אילן ובית הספר לתקשורת "כותרת". בשלוש השנים האחרונות שהתה בשליחות מטעם הסוכנות היהודית בלונדון, שם עסקה בטיפוח קשרי גומלין בין ישראל ליהדות התפוצות ובדוברות.

בעלת תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב ובוגרת המכללה הבריטית LONDON SCHOOL OF PR בנוטינג היל-לונדון, בהתמחות בהיערכות לניהול משברים.

 

 

בן ציון ציטרין

בן ציון ציטרין
יועץ תקשורת

ליועץ התקשורת בן-ציון ציטרין, ניסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום התקשורת המודפסת, האלקטרונית והדיגיטלית החל כעיתונאי, דרך עורך מהדורת מבט ועד יועץ אסטרטגי.

ציטרין החל את דרכו המקצועית כעיתונאי בשבועון "העולם הזה", ולאחר מכן כתב וערך בקבוצת "מוניטין", בעיתון "הארץ", בעיתונים הכלכליים "גלובס" ו"טלגרף".

 לאחר מאבק משפטי שניהל, הכיר נשיא בית המשפט העליון, השופט מאיר שמגר, בזכות העיתונאי לחיסיון על מקורות המידע שלו. ההחלטה זכתה לכינוי "הלכת ציטרין".

 בשנת 2005 הקים את ציטרין גרופ – משרד המתמחה בטיפול בלקוחות במגזר העסקי, קהילת אנשי העסקים ובתחומים הנושקים לנושאים כלכליים. במסגרת זו  מספק המשרד ייעוץ אסטרטגי תקשורתי, קשרי עיתונות ופתיחת דלתות, לבכירים וארגונים שונים במשק. לציטרין מיומנות וניסיון עשיר בניהול משברים בתקשורת, ובקמפיינים לבחירות במישור ארצי, מקומי ואירגוני.

 בין לקוחותיו של ציטרין – משרדי עורכי דין ורואי חשבון, ובעבר, שימש כיועץ אסטרטגי ודובר של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי חשבון, לשכת יועצי המס ולשכת המבקרים הפנימיים, לצד גופים אחרים. כמו כן, ליווה ציטרין בשנה החולפת את הטיפול התקשורתי בפרשיות ציבוריות של פוליטיקאים ואישי ציבור.

 במהלך השנים כתב ציטרין מספר מדריכים עסקיים, ואף הקים הוצאה לאור של ספרות עסקית ומקצועית – מדריכי ציטרין. בשנים האחרונות הוא פעיל גם במיזמי אינטרנט שונים, הנושקים לתחום התקשורת.

רון לוין

רון לוין
יועץ תקשורת ואסטרטגיה

יועץ תקשורת ואסטרטגיה.

בעבר: 17 שנים שימש כעיתונאי בעיתון מעריב (כתב פוליטי, רכז כתבים, כתבות רוחב).

בהווה: בעל משרד פרטי ליעוץ תקשורת, אסטרטגיה וטיפול במשברים. (פוליטיקה, מוניצפלי, צרכנות)

שרון פאר

שרון פאר
עורך תוכן במגזיני הבוקר של 'רשת' ערוץ 2

 עורך תוכן בערוץ 2

עוסק בתחום התקשורת משנת 1998.

על ניסיון בתחום האינטרנט והרדיו ובעיקר הטלוויזיה.

בעבר שימש כתחקירן ראשי  ועורך משנה בתוכניות אקטואליה בערוץ 2 ו 10

וכן ערך את תוכניות הבוקר של 'רשת' , 'קשת' וערוץ 10.

כיום משמש כעורך תוכן במגזיני הבוקר של 'רשת' ערוץ 2

בעלי אוריינטציה תקשורתית, חשיבה שיווקית וחשיבה אסטרטגית וטקטית. חובבי אקטואליה המעוניינים לעבוד כשכירים או כעצמאיים במגוון עצום של תפקידים בתחום השיווק- כאנשי יחסי ציבור, תקציבאים, דוברים, יועצי תקשורת, יועצי תדמית ופרסום בדיגיטל ועוד.
תכונות אופי נדרשות: יכולת אלתור גבוהה, רהיטות, יכולת ניהול צוות תחת לחץ, פעלתנות וחוסר ביישנות.
דרישות בסיסיות: שליטה בסיסית באנגלית, היכרות עם סביבת עבודה ממוחשבת, ניסיון בפתירת תשחצים, בעלי טלפון חכם ועט.

————————————————————————————————————————————–

בטבלה שלפניכם תמצאו נתונים לגבי המקצועות והשכר הממוצע, המחכים לכם בסיום הלימודים:

 

pr

תנאי קבלה: מבחן מיון, ועדת קבלה.

משך הלימודים: 6 חודשים.

שעות וימי לימוד: 17:30 – 21:00, פעמיים בשבוע

מועדי פתיחה: 7 בנובמבר 2017, אפריל 2018

מוכר לפיקדון חיילים משוחררים

הלימודים מוכרים לנקודות זכות ופטור מקורסים בתואר ראשון במוסדות אקדמאיים מובילים