תקשורת יחסי ציבור ודוברות

מהפכת הדיגיטל הפכה את מקצוע יחסי הציבור לצינור המרכזי בהפצת האינפורמציה של מותגים, חברות ועסקים פרטיים, בשילוב קמפיינים פרסומיים חוצי מדיה. המקצוע מושתת על שליטה במבנה התקשורת, ניסוח מסרים והבניית שיטות פעולה שיווקיות – התקפיות והגנתיות.

בקורס תלמדו לנהל במקצועיות עמדות ורגשות ציבוריים ביחס למותג/תאגיד/חברה/אדם בפלטפורמות ובזירות התקשורתיות. במהלכו תפעלו בזירות התקשורתיות השונות ותתנסו בכלי התקשורת השיווקית. בסוף הקורס יעמדו לרשותם תעודה ושני פרויקטים המעידים על התנסות מעשית.

בעלי עסקים / יוזמות / אתרי אינטרנט ועוד יוכלו להשתמש בתרגילי הקורס על מנת לקדם את הפעילות השיווקית של עסקיהם תוך ליווי אישי מקצועי של המרצים בתחומים השונים.

כחלק מראיה רחבה של עולם הפרסום, והבנת התחומים המשיקים, יתבצעו בקורס תרגולים ושיתופי פעולה עם מסלולים לימוד נוספים.

 

מה לומדים?

 

כתיבה עיתונאית ועריכת תוכן:

המפגש הראשון של הסטודנטים עם סביבת העבודה של איש יחסי הציבור. לב ליבה של פעילות איש יחסי הציבור – העברת מסרים כתובים בשפה מקצועית במטרה להשפיע ולהניע לפעולה. בפרק זה נלמדים עקרונות הכתיבה העיתונאית: כתיבת טורים, ידיעות, כתבות וראיונות ומתורגלות טכניקות שונות לשימושי אינפורמציה בתקשורת ההמונים.

טעימה מן הנושאים בפרק זה:
* כתיבה עיתונאית
* כתיבה ליחסי ציבור
* כותרת טובה
* ניהול בלוג

 

ניהול השיווק, אסטרטגיה וניהול תדמית:

פרק זה מפגיש את הסטודנטים עם עולם השיווק החדש, בו אנשי יחסי הציבור הם המחליטים כיצד המותג יראה בתקשורת, ומה אנשים ירגישו כלפיו.
הלימודים כוללים מודלים חדשניים להפצת אינפורמציה שיווקית, טכניקות של בניית מסרים, פסיכולוגיה של ההמונים, איתור וזיהוי קהלי מטרה, התנסות בבניית אסטרטגיות שיווקיות, קריאייטיב, ומגוון כלים הכרחיים לשימושו של איש יחסי הציבור והפרסום.

טעימה מן הנושאים בפרק זה:
* מבוא לשיווק
* שיווק ופסיכולוגיה
* סדנת קריאייטיב
* טקטיקות בשיווק
* תורת יחסי הציבור
* שיווק גרילה
* לוחמה פסיכולוגית
* בניית תוכניות אסטרטגיות

 

ניהול יחסי ציבור ומוניטין ברשתות חברתיות:

אנשי יחסי ציבור אחראיים לניהול ולהתוויית האסטרטגיה עבור מספר לקוחות, בזירות רבות במקביל- פייסבוק, אינסטגרם, לינקטאין, יוטיוב וטוויטר .
פרק זה כולל שני חלקים: חלק ניהולי – תדמיתי, בו הסטודנטים יתנסו בניהול זירות דיגיטליות מרובות, תוך בניית תוכניות עבודה מפורטות, הבניית אסטרטגיות ושיטות פעולה, כתיבת חומרים והפצתם ברשתות החברתיות.
וחלק טכני, העוסק בלימוד והפעלת הפונקציות הטכניות של רשתות חברתיות, הקמה וניהול של דפי נחיתה, אתרי אינטרנט ועוד.

טעימה מן הנושאים בפרק זה:
* פייסבוק
* ניהול ערוץ יוטיוב
* ניהול בלינקדאין
* ניהול אינסטגרם

 

שפת התקשורת:

אנשי יחסי ציבור נדרשים להנחות דמויות שונות כיצד להופיע בתקשורת, לעיתים לראיין ולהתראיין בעצמם. בפרק זה הסטודנטים לומדים ומתאמנים בצילום, טכניקות בשאילת שאלות, עמידה מול מצלמה, לומדים עקרונות בסטיילינג, איפור ושיער ומגוון טכניקות בהעברת מסר ויזואלי.

טעימה מן הנושאים בפרק זה:
* סדנת ראיון
* פרזנטציה
* סטיילינג
* צילום

 

 

 

 

שירה אימרגליק

שירה אימרגליק
ראש קורס יחסי ציבור ודוברות

שירה אימרגליק,מנכ"ל משותף ב TES – מומחים בתקשורת המונים, חברה לייעוץ אטרטגי, וניהול משברים המובילה בתחום מיומנויות התקשורת.  שימשה במשך 11 שנים עיתונאית ותחקירנית בעיתון מעריב . במקביל שמשה כמרצה אורחת בנושאי תקשורת שונים באוניברסיטת תל אביב, בר אילן ובית הספר לתקשורת "כותרת". בשלוש השנים האחרונות שהתה בשליחות מטעם הסוכנות היהודית בלונדון, שם עסקה בטיפוח קשרי גומלין בין ישראל ליהדות התפוצות ובדוברות.

בעלת תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב ובוגרת המכללה הבריטית LONDON SCHOOL OF PR בנוטינג היל-לונדון, בהתמחות בהיערכות לניהול משברים.

 

 

בן ציון ציטרין

בן ציון ציטרין
יועץ תקשורת

ליועץ התקשורת בן-ציון ציטרין, ניסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום התקשורת המודפסת, האלקטרונית והדיגיטלית החל כעיתונאי, דרך עורך מהדורת מבט ועד יועץ אסטרטגי.

ציטרין החל את דרכו המקצועית כעיתונאי בשבועון "העולם הזה", ולאחר מכן כתב וערך בקבוצת "מוניטין", בעיתון "הארץ", בעיתונים הכלכליים "גלובס" ו"טלגרף".

 לאחר מאבק משפטי שניהל, הכיר נשיא בית המשפט העליון, השופט מאיר שמגר, בזכות העיתונאי לחיסיון על מקורות המידע שלו. ההחלטה זכתה לכינוי "הלכת ציטרין".

 בשנת 2005 הקים את ציטרין גרופ – משרד המתמחה בטיפול בלקוחות במגזר העסקי, קהילת אנשי העסקים ובתחומים הנושקים לנושאים כלכליים. במסגרת זו  מספק המשרד ייעוץ אסטרטגי תקשורתי, קשרי עיתונות ופתיחת דלתות, לבכירים וארגונים שונים במשק. לציטרין מיומנות וניסיון עשיר בניהול משברים בתקשורת, ובקמפיינים לבחירות במישור ארצי, מקומי ואירגוני.

 בין לקוחותיו של ציטרין – משרדי עורכי דין ורואי חשבון, ובעבר, שימש כיועץ אסטרטגי ודובר של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי חשבון, לשכת יועצי המס ולשכת המבקרים הפנימיים, לצד גופים אחרים. כמו כן, ליווה ציטרין בשנה החולפת את הטיפול התקשורתי בפרשיות ציבוריות של פוליטיקאים ואישי ציבור.

 במהלך השנים כתב ציטרין מספר מדריכים עסקיים, ואף הקים הוצאה לאור של ספרות עסקית ומקצועית – מדריכי ציטרין. בשנים האחרונות הוא פעיל גם במיזמי אינטרנט שונים, הנושקים לתחום התקשורת.

רון לוין

רון לוין
יועץ תקשורת ואסטרטגיה

יועץ תקשורת ואסטרטגיה.

בעבר: 17 שנים שימש כעיתונאי בעיתון מעריב (כתב פוליטי, רכז כתבים, כתבות רוחב).

בהווה: בעל משרד פרטי ליעוץ תקשורת, אסטרטגיה וטיפול במשברים. (פוליטיקה, מוניצפלי, צרכנות)

שרון פאר

שרון פאר
עורך תוכן במגזיני הבוקר של 'רשת' ערוץ 2

 עורך תוכן בערוץ 2

עוסק בתחום התקשורת משנת 1998.

על ניסיון בתחום האינטרנט והרדיו ובעיקר הטלוויזיה.

בעבר שימש כתחקירן ראשי  ועורך משנה בתוכניות אקטואליה בערוץ 2 ו 10

וכן ערך את תוכניות הבוקר של 'רשת' , 'קשת' וערוץ 10.

כיום משמש כעורך תוכן במגזיני הבוקר של 'רשת' ערוץ 2

בעלי אוריינטציה תקשורתית, חשיבה שיווקית וחשיבה אסטרטגית וטקטית. חובבי אקטואליה המעוניינים לעבוד כשכירים או כעצמאיים במגוון עצום של תפקידים בתחום השיווק- כאנשי יחסי ציבור, תקציבאים, דוברים, יועצי תקשורת, יועצי תדמית ופרסום בדיגיטל ועוד.
תכונות אופי נדרשות: יכולת אלתור גבוהה, רהיטות, יכולת ניהול צוות תחת לחץ, פעלתנות וחוסר ביישנות.
דרישות בסיסיות: שליטה בסיסית באנגלית, היכרות עם סביבת עבודה ממוחשבת, ניסיון בפתירת תשחצים, בעלי טלפון חכם ועט.

————————————————————————————————————————————–

בטבלה שלפניכם תמצאו נתונים לגבי המקצועות והשכר הממוצע, המחכים לכם בסיום הלימודים:

 

pr

תנאי קבלה: מבחן מיון, ועדת קבלה.

משך הלימודים: 6 חודשים.

שעות וימי לימוד: 17:30 – 21:00, פעמיים בשבוע

מועדי פתיחה: 31 באוקטובר 2017

מוכר לפיקדון חיילים משוחררים

הלימודים מוכרים לנקודות זכות ופטור מקורסים בתואר ראשון במוסדות אקדמאיים מובילים