מקצועות הרדיו

עריכה מוזיקלית, הגשה ופודקאסט


בשיתוף eco99fm

רוצה לקבל מידע נוסף? נשמח לענות לכל שאלה ולעזור לך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר

קורס הרדיו של הבצפר ו-eco99fm מקנה את הידע הבסיסי הנדרש להשתלבות בעולם הרדיו ומעמיק אותו. הקורס משלב ידע תיאורטי וכלים מעשיים בהגשה, עריכה ויצירת פודקאסטים, לכל מי שנמשך לתחום הרדיו והשדרנות, עוסק בו או מעוניין להשתלב בו בעתיד. הוא מבוסס על שיעורים עיוניים והתנסויות מעשיות, שהותאמו על ידי מיטב אנשי המקצוע מהתחום. את הקורס תוביל מיטל בן יהודה, שדרנית ותיקה, עורכת ומפיקה בכירה, בעלת נסיון רב בעולם הרדיו, המוזיקה והתוכן.

בסוף הקורס התלמידים יצאו כשברשותם "פיילוט" (פרויקט הגמר) אותו הם יכולים להציג בפני הגורמים הרלוונטיים על מנת להשתלב בעולם הרדיו .

אז מה לומדים?

– נכיר את עולם הרדיו ונעמיק אל תוך עולם ההגשה והעריכה המוזיקלית.
– נלמד עקרונות מנחים בבחירת קו מוזיקלי, החל מזכויות יוצרים, חוקים וקהלי יעד ועד ליצירת אווירה, התאמה סגנונית ובניית שעה.
– נלמד כיצד מאזנים בין טעם אישי לבין קו מוזיקלי של תחנה/תכנית וכיצד מייצרים ערך מוסף, דרך בחירות מוזיקליות.
– נתנסה ונבין כיצד לתפעל את עמדת השידור שלנו באופן עצמאי ונתרגל עקרונות להגשת מוזיקה: החל מעקרונות בסיסים (עברית, דיקציה אינטונציה) ועד לתוכן בשידור והגשה מתקדמת (הגשת מוזיקה, הגשה אישית, אומנות הראיון).
– השיעורים משלבים ידע תאורטי והתנסות מעשית.

הקורס יכשיר אתכם להיות

למה אצלנו?

במהלך הקורס ישולבו שיעורים ו-10 שעות תרגול מעשי שיתקיימו באולפני תחנת הרדיו eco99fm.
בסיום הקורס יגישו הסטודנטים, פרוייקט גמר : תכנית פיילוט לשידור.

תכני הלימוד

סקירת תולדות המוזיקה ברדיו בארץ ובעולם- מעידן הזהב של ה-AM האמריקאי ועד שירותי הסטרימינג של ימינו. פורמטים של תחנות מוזיקה בארץ ובעולם והקשר שלהם לז'אנרים וקהלים. תפקיד הרדיו בתעשיית המוזיקה והאתגרים של המהפכה הדיגיטלית. הופעת המושג "מוזיקה פופולארית", סקירה היסטורית + דוגמאות של הצמתים חשובים בהיסטוריה של המוזיקה (ז'אנרים, אמנים, מהפכות) תוך דגש על התפקיד שמילא הרדיו.

הכרת אולפן + תפעול קונסולה: איך עובד הרדיו –"one man station" ותפקידי השדרן/טכנאי. הכרת ותפעול המכשור באולפן- הקונסולה, תוכנת השידור (IB), תפעול בסיסי בשידור ובהקלטה. נקודות חשובות בשידור, מה עושים במקרה של תקלות נפוצות ותפעולן . מעבר בסיסי על תוכנת העריכה – Adobe Audition – הקלטה, עריכה ושמירת קבצים. הכנת תכנית קצרה (Live to tape).

נלמד את יסודות הפודקאסט, דרכי יצירת פודקאסט עצמאי וכלים וטכניקות לקבלת תוצרים באיכות הגבוהה ביותר. לאחר יצירת הפודקאסטים, יועבר שיעור ייעודי לטובת ניתוח התוצרים וקבלת ביקורת לשיפור ושימור מהמרצה.

עקרונות מנחים בבחירת קו מוזיקלי של תכנית ושל תחנה. השיקולים להעלאת שיר לשידור והבחירה לשיבוץ שירים בשעות ובתכניות שונות. יצירת רצפים מהודקים ביחס לקהל היעד. קרוסים, אווירה, התאמה סגנונית.
הבדלים בין עריכת מוזיקה ליניארית לעריכה Audio On Demand. התאמת מוזיקה למצבי צריכה – הפיצוח של eco99music. הכרות עם שירותי הסטרימינג הפופולאריים (iTunes/Apple Music, Spotify, Youtube, Soundcloud, Deezer, Tidal). מאחורי הקלעים: החרגות, זכויות יוצרים, חוקים והגבלות, אנליטיקס.
עבודה נכונה עם אינטרו ואאטרו, תזמון קרוסים, שימוש במעברונים ואנדרים. מה אומרים? אינפורמציה על שירים, עברית תקנית, דיקציה, אינטונציה. יצירת ערך מוסף למאזינים.

עקרונות הגשת עומק – הפקה ועריכת תוכן. הפקת אייטמים, תחקיר מקדים ואמנות הראיון, "זרימת" שיחה עם מאזין ו/או מרואיין. הגשת מוזיקה מתאימה לתוכן.

יצירת תכנית מוזיקה אישית. הבדל בין טעם אישי לקו של תכנית – איך בוחרים שירים? העורך/מגיש כאוטוריטה מוזיקלית, הגשה אישית ואינפורמציה על השירים. הדהוד באמצעות רשתות חברתיות.

העבודה מול הרדיו מהזווית של התעשייה: יח"צנים, אמנים וחברות התקליטים. כיצד להיות מושמע? מה הנוסחה הסודית? החרגות, זכויות יוצרים, חוקים והגבלות, אנליטיקס.

רוצה לקבל מידע נוסף? נשמח לענות לכל שאלה ולעזור לך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר

למי מיועד המסלול

עובדים בתחום התקשורת שיש להם זיקה ועניין ברדיו ומעוניינים בהעמקת הידע המקצועי.
יזמים – המעוניינים לפתוח תחנת רדיו באינטרנט או להשתלב בשוק התקשורת.
משוחררי צבא – המתעניינים בתחום ומעוניינים לבחון השתלבות בתחומים אלה בעתיד (הקורס מוכר למענק חיילים משוחררים).
צעירים לפני גיוס המעוניינים לשפר סיכוייהם להשתלב בתחום במסגרת השירות הצבאי.
כל מי שחולם להגשים את החלום הרדיופוני הישן שלו – ורק חיפש הזדמנות להישמע.
חולי מוזיקה שמעוניינים לעשות משהו עם האהבה הכי גדולה שלהם.

איפה ומתי

תנאי קבלה: מבחן מיון + ריאיון אישי

משך הקורס: 3 חודשים

שעות לימוד: פעם בשבוע (יום ג') בין השעות 18:00-21:00

מועד פתיחה: 23/1/24 יום ג'

*יתכן שינוי במועד פתיחת הקורס בהתאם להתפתחות המלחמה בדרום.

מחזור נוסף ייפתח במאי 2024

* מוכר לפיקדון חיילים משוחררים

השיעורים העיוניים מתקיימים ב"הבצפר" – נמל תל אביב, האנגר 1

השיעורים המעשיים יתקיימו בתחנת הרדיו ECO99FM – דבורה הנביאה 6 רמת השרון

הבצפר מונגש בעזרת: כסא תלמיד מונגש | תא שירותים מונגש | שילוט הכוונה | חניה מונגשת במתחם

עוד לא השתכנעתם?

פה מתחילים איתנו