״חזרתי הביתה ולא היה לי מושג איך בכלל אמורים להתחיל בריף מפוקפק כמו זה. דבר אחד היה לי ברור וזה למה אני לא הדבר הבא של עולם הפרסום, פה לא הייתה לי שום בעיה והסיבות זרמו ממני כמו נהר של פרסומות בגמר של האח הגדול, אבל לא זו היה המשימה ולכן החלטתי לא להקשיב להוראות ופשוט לספר על עצמי״.

נעמה סיפרה על עצמה בעזרת סרטון מגניב בו היא תיארה כיצד היא הגיעה לעולם הפרסום ואיך לפני זה היא בכלל רצתה לטפל באנשים והלכה ללמוד פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית אבל בסוף מצאה את עצמה בזרועותיו של עולם משוגע אפילו יותר- עולם הפרסום. יואב הציג את העבודה הראשונה שלו, מודעה שללא ספק רחוקה מלהיות מקור לגאווה, אבל אז הוא הראה איך רוב האנשים הגדולים בעולם הפרסום התחילו מעבודות גרועות לא פחות משלו. העניין עבד ובאותו יום התבשרו השניים שהם נבחרו לתואר ״הדבר הבא של עולם הפרסום”.

הפרס עבור הזכייה בתחרות היה די מטורף וכלל טיסה ללאס וגאס למשך שבוע והשתתפות בכנס Young Creative העולמי המארח 60 אנשי קריאייטיב צעירים מכל העולם.  ההיי לייט של הכנס (כאילו טיסה לווגאס זה לא מספיק) הייתה ההזדמנות להתארח בחדרי השיפוט המסתוריים של תחרות LIA השנתית.

המראנו מנתב"ג. נחתנו בווגאס. התאקלמנו. עשינו צ'ק אין.עלינו לחדרים. וגילינו שכל אחד מאתנו קיבל לא פחותמאשר סוויטה מטורפת.בגדול, ההמשך כלל המון הרצאות של בכירים מעולם הפרסום, מלא סמינרים, חדרי שיפוט, מעט הימורים, קמצוץ שופינג ויותר מידי ארוחות שחיטות.

מה שאהבנו בהרצאות הייתה העובדה שהן היו מאוד שונות אחת מהשנייה וכל מרצה דיבר בהשראת הנרטיב שלו. זו הסיבה אולי שלעיתים המרצים קצת סתרו אחד את השני. ואם בהרצאה אחת נאמר לנו בהחלטיות ש"התפקיד שלנו כאנשי קריאייטיב הוא לא לעשות פרסומות אלא קודם כל לספר סיפור״. בהרצאה שאחריה, נאמר לנו ש"אנחנו ממש לא מספרי סיפורים ושעבודה שלנו היא פשוט למכור״. דווקא היה נחמד לראות את הסתירות האלה בין האסטרטגיות ולגלות שאין באמת חוקים ושקריאייטיב הוא עניין דיי גמיש.אהבנו במיוחד את 'מרק טוטסל'מליאו ברנט העולמית שהתחיל את ההרצאה בהקדמה מעניינת ״קודם כל תירגעו״. הוא אמר ״תנסו לצאת מהסרט שאתם חיים בו,אתם לא כאלה מיוחדים. יצירתיות היא יכולת לפתור בעיות ולכן, כולם יצירתיים, כל מי שחי על כדור הארץ, אז תתחילו ללמוד מכל דבר שנושם והכי חשוב תכבדו את כולם״. תכלס צודק.

אבל עזבו אתכם רגע מהמרצים, מהתחרות, מהברזלים הצבעוניים, מהמלון הנוצץ, מהקזינו, מהבריכה ומהעובדה שעל רוב הדברים האלה לא היינו צריכים לשלם. הדבר הטוב ביותר שקרה לנו בווגאס הוא ללא ספק המינגלינג עם כ-60 אנשי קריאייטיב צעירים שהגיעו לשם מכל העולם. למה? כי מהר מאוד קלטנו שכולם דומים אחד לשני: כולם רוצים להיות פורצי דרך, גם להם יש לקוחות קשים וקשים פחות, כולם עובדים יותר מידי שעות, כולם אופטימיים.. ולכולם שכר לא מי יודע מה. בקיצור, כולם אוכלים את אותו החרא.

‘הבצפר' היה המקום שהפגיש אותנו עם העולם הזה לראשונה, נתן לנו את הבסיס החשוב,  הניע אותנו ליצור ולחשוב מחוץ לקופסא. הכלים שהוא העניק לנו אפשרו לנו להגיע מצוידים וערוכים לתעשייה. השבוע המדהים שעברנו היה מין המשך טבעי ללימודים שסיימנו רק לפני שנה.

יואב סיבוני [GITAM BBDO]  ונעמה דוד  [MCCAN TEL AVIV], בוגרי 'הבצפר',זכו בתחרות Young creative 2014 והשתתפו ב- LIA Creative Conversation ביחד עם עוד 60 אנשי קריאייטיב צעירים ומובילים מהעולם.