רעיונות שלא כדאי להסתיר – תערוכת סיום קורס ארט דיירקשן בשיתוף הרשות להגנת הפרטיות

אנחנו גאים להציג את תערוכת בוגרי קורס ארט-דיירקשן, בנושא- פרטיות הנתונים האישיים שלנו במרחב הדיגיטלי.

הסטודנטים של קורס ארט-דיירקשן מסרבים להרים ידיים, להיכנע ולהכריז כמו קולות שנשמעים ש"הפרטיות מתה". למדנו על הנושא מהרשות להגנת הפרטיות וקיבלנו כלים אמיתיים לשמירה על הפרטיות וים השראה. שמנו לעצמו למטרה להעביר את זה הלאה- אל הציבור הרחב, ובדרך הכי קריאייטיבית שאנחנו מכירים – כתבנו תסריטים, הרמנו הפקות צילומים, עיצבנו פרינטים מרגשים/מצחיקים/מפחידים וזרקנו לאוויר עשרות רבות של רעיונות דיגיטליים, במטרה לעורר את המודעות הציבורית לזכות שלנו לפרטיות, ולעבודתה של הרשות להגנת הפרטיות- שעוזרת לנו לשמור ולהגן עליה.

עבודות הסטודנטים:

הפרויקט של עומר קירשטיין:

על הבריף: "כשניגשתי לפרוייקט הזה, לא היה לי פשוט. לקח לי כל כך הרבה זמן להבין בדיוק מה אני רוצה להעביר. בסופו של דבר הבנתי שכולנו באותה הסירה, כולנו נפגעים וכולנו סובלים בדיוק מאותה הבעיה. ככה הגעתי לתובנה שלי, בנושאים מסויימים הסטטיסטיקה פוסחת על רובנו אך בכל הנוגע לחדירה לפרטיות במרחב הדיגיטלי אף אחד לא יכול לברוח מהסטטיסטיקה. את התובנה שלי בחרתי להעביר בצורה שכל אחד יוכל להתחבר אליה, באמצעות הרגש."

 

הפרויקט של שלומית קוליק:

על הבריף: "בחרתי ליצור קמפיין בז׳אנר הומוריסטי שלא נועד להפחיד או לחנך אלה להנגיש את הבעיה ולהציע פתרון.
התובנה מאחורי הקמפיין היא שאנחנו חיים מצד אחד בעידן שמטיף לחיות ״כאילו לאף אחד לא רואה״ אבל כשזה מגיע לפרטיות שלנו זה לא מציאותי. הדרך היחידה להפוך את האפשרות הזאת למציאות היא להגן על הפרטיות שלנו. רק אם נשתמש בכלים שהרשות לפרטיות מציעה אכן נוכל לחיות 'כאילו אף אחד לא רואה."

 

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1861391430551892

 

הפרויקט של מאיה קומר:

על הבריף: "אבדן פרטיות, זה יכול להיות סרט אימה. וזה משהו שקורה לכולנו ממש עכשיו. בחרתי בפרוייקט שלי לעשות הקבלה של סרטי אימה לחיים האמיתיים, ולהעביר את התחושה המעקצצת והלא נעימה כשאתה מרגיש חשוף. לפעמים אנחנו מנסים להדחיק את התחושה הזאת, תחושה שיכולה להתגבר ולהגיע לפגיעה ממשית. לכן חשוב שנהיה מודעים להכל ושנדע איך למנוע מראש, או להגן על עצמנו במקרה הצורך."

 

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1861413813882987

 

 

הפרויקט של אביעד אמרגי:

על הבריף: "תובנת הקמפיין- לכולנו יש סודות (וזה בסדר). אבל היום, בעידן הדיגיטלי, רק מעטים יודעים איך לשמור עליהם."

 

הפרויקט של רפאל אלמלם:

על הבריף: "מי מאיתנו קורא את מדיניות הפרטיות של אתרים ואפליקציות לפני שהוא חותם? כנראה שאף אחד.
לא לחתום? זו בכלל לא אופציה כיום, כשהכל מתנהל במרחב הדיגיטלי. לעיתים הסכמה כזו עלולה לחשוף את פרטיכם האישיים ולפגוע בזכותכם לפרטיות."

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1861397077217994

 

הפרויקט של סער שמואל:

על הבריף: "התובנה שלי היא שכיום בעידן הטכנולוגי לכל אחד יש גישה להרבה מידע אישי שלנו רק בזכות המידע שאנחנו משתפים. מה שאומר שלכל אחד מאיתנו יש 'מראת קסמים' בכיס שמאפשרת לנו להגיע למידע של כולם. ממש כמו מראת הקסמים של המלכה הרעה מהסיפור של שלגיה שסיפרה למלכה את כל המידע שצריך בשביל לפגוע בשלגיה. הגעתי לתובנה אחרי שהבנתי שכל הסובבים אותי משתמשים ברשת הדיגיטלית כדי לקבל מידע על אנשים אחרים לטובתם וכמה שזה קל בזכות הסמארטפון."

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1861409643883404

 

הפרויקט של דניאל ויגודה:

על הבריף: בקמפיין של הרשות להגנת הפרטיות, הבנתי שאנחנו מתייחסים לרוב זכויות היסוד שלנו כמובנות מאליהן ולא מבינים אותן עד הסוף.
רובנו אמרנו פעם אחת לפחות "אין לי מה להסתיר", אבל זה שאין לך מה להסתיר לא אומר שאתה לא צריך את זכותך לפרטיות, כמו שלא תוותר על חופש הביטוי כי "אין לך מה להגיד", על חופש הבחירה כי "אין במי לבחור" ועל חופש התנועה כי "אין לך כוח לצאת מהבית".

 

 

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1861425557215146

 

הפרויקט של הדר לוי:

על הבריף: "תובנה- מידע חשוף במרחב הדיגיטלי הוא יותר מידי מידע. פוסטים מוגזמים שאנשים כותבים בעיקר ברשתות חברתיות גרמו לי לחשוב שוואלה,מאת החברים שלהם זה לא ממש מעניין אבל יש מישהו ברקע, שחקן שלישי שלא רואים ואותו זה כן מעניין. "

 

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1861419250549110

 

הפרויקט של אור בארי:

על הבריף: "תובנת הפרוייקט: אחרי שקיבלנו את הבריף מהרשות התחלתי לשאול אנשים על עמדתם בנוגע לפרטיות במרחב הדיגיטלי. רוב מי ששאלתי לא ידע על מה אני מדברת… הגעתי למסקנה שאולי אנחנו מתייחסים אל מות הפרטיות בעידן הטכנולוגי כעובדה קיימת. אולי כדאי שנחשוב שוב."

 

פה מתחילים איתנו